My family in Germany 5th August 家族の初ドイツ旅行8月5日


On 5th August, finally this day, my family landed in Germany. I had waited for this day for many many months and here they are :D First my brother and sister arrived here with Lufthansa and we decided to chill out till our parents get here with JAL. Unfortunately as they are smokers, the first place we came together was a smoking area outside the entrance door of the airport.
While smoking (I don't smoke!), they were impressed by taxis because all of them lining up there were  Mercedes Benz and of course, we took some pictures of it with their phones.
They told me about how their first oversea flight was and it was good except the food.

They looked a little tired but had some energy to wait another couple of hours and have a stroll in the airport. 

ついに8月5日、私の家族がドイツに来ました。この日を何ヶ月も待って待って、やっと! 
両親は割引チケットが有効なためJALでのフライトが決定だったのだけど、弟妹は対象外ということで一般のチケットを安く取ろうということでルフトハンザで来ました。まず14時過ぎに弟と妹が着き、両親が着くのも約2時間後くらいだから帰らずに待つことに。
喫煙者の二人はトイレに行きたいと言いつつもまず一服を優先し到着ロビー外の喫煙所へ。ドイツに3人揃って最初に行く場所が喫煙所とかね笑
ここに来て二人を驚かせたのが、タクシー乗り場に並んでいるタクシーの車。というのも全部ベンツだから。「さすがドイツ」と言って二人でタクシーを写メる。
人生初の国際便は、食事は美味しくなかったらしいだけど、良かった様子。
若干お疲れモードだけど、両親が着くまで空港内をふらつく元気はあるので、とりあえずマクドナルドに行くことにしました。






As Lufthansa arrival is in Terminal 1, we had to go to Terminal 2 for JAL arrival. 
This is on the way there and Shogo (my Brother) found this McLaren displayed in Terminal 1.
When he finds something like this, he turns a little boy lol

ルフトハンザの到着は第一ターミナルでJALは第二ターミナルなので、重いスーツケースを引きずりながら移動。
第二ターミナル行きのモノレールに乗る前、第一のフロアに展示されていたマクラーレンに釘付け。こういう瞬間は完全に小さい男の子に戻るね笑


Although it took a while until our parents finally came out, we were super happy to see each other again and it blew their tiredness away in seconds. :)
Awkwardly my dad and mom got seats next to each other (if you're a long term reader of my blog, you know they are divorced) but they managed it and my mom told me that they kept talking and talking during the flight.
In this picture, we were going down to the station connected with the airport to my city.
Jan was in Japan at that time and his flight was next day on 6th. Which is why I came to the airport by train to pick my family up.
Cool things was that Jan got to see my family in Narita airport the night before and he showed them where to go and what to do for check in and their flight and he saw them off getting on board :D

JALの到着時間をいい加減過ぎても出口からなかなか出て来なかった二人ですが、到着から約50分後の18時、私たちは両親と待ちに待った再会〜♡弟妹の顔に出ていた疲れも一瞬で吹き飛びました(と思う)。
幸運なことに...や、不幸なことに?...両親は座席が隣り合わせだったようで、(私のブログを長く読んでくださっている方はご存知だと思いますが、二人は離婚してます)それを聞いた時は「...え!O_O;;」と思いましたが何てこと無く喋って食べて楽しんだようです。
この写真はみんなで第一ターミナルから駅に繋がるエスカレーターを降りているところ。
このときじょんはまだ成田に居て翌日6日にフライトがあったため私が電車で家族を迎えに来たのでした。面白いのが、前日お母さんたちが成田に宿泊したため空港でじょんと合流しチェックインや行く場所も案内されて、出発はじょんが見送ったこと。

She's looking for the name of our stop.
降車駅を探し中。


1st achievement that I planned for my family was original Turkish Kebab.  We have so called Kebab too in Tokyo but it's not the one at all. It tastes completely different and they put shaded meat with thinly sliced cabbage or lettuce with tomato in tortilla. 
After we finished checking in at their hotel and left all suitcases, we came to a Kekab restaurant in a supermarket right near my home. 
They were surprised how big it was and kept saying "Mmm...." and devouring the first food in Germany. 
Check, ✔ Kebab. 

初ドイツの家族のために私が立てた計画の中にケバブがありました。本物のトルコケバブね。東京にも(渋谷にもあったよね)いわゆるケバブってものはあるけど、トルティーヤで千切りキャベツやレタスと肉が挟まってる美味しくないからあれは完全に別ものだね!
駅からホテルに到着してチェックインを済ませ荷物を置いてから、私の家のすぐそばのスーパー内にあるケバブレストランへ。
顔サイズの大きさに皆若干引き気味だったけど、かぶりつきながら黙々と最初のドイツでの食事を堪能してました。
はい、ケバブはチェック 、と。

Then we shopped some snack for next days in the supermarket, and we planned to meet up again the next morning. This was the beginning night of amazing stay :D

この後スーパーで翌日のお菓子やスナックを買い、翌朝にまた会おうということで別れました。楽しい旅行の幕開けです :D 
M

No comments:

Post a Comment

Across Borders: Navigating Trials and Triumphs on the Road to Marriage

On the 23rd of March 2024, I stood beside the love of my life, surrounded by friends and family, as we exchanged vows and embarked on a new ...