My family in Germany 6th August 家族の初ドイツ旅行8月6日


On 6th August, 2nd day of their Germany trip, we decided to make a relaxing day until Jan flies back here in the evening.
The reason: no car (I don't have a drivers license yet), not wanting to go far by train, jet lag, and so on.

At 9am my mom and Haruka came buzz my door and relaxed in the living room until 10am which I promised them to come to their hotel. As 3 of us were about to reach the hotel, my dad and Shogo were already walking toward us.
When my dad was still packing his suitcase in Japan, I told him to wear something looks like Samurai in Germany and here he does.
We straight went to the supermarket called toom where we had Kebab for dinner the night before to buy drinks and snacks like sausages, pizza, microwave meals, instant noodles, etc. Especially my dad and Shogo were curious about this kind of stuff and wanted to try them.

This 2nd picture of me and Haruka while my mom taking the photo was when we were heading to the hotel to pick the guys up.

8月6日、ドイツ旅行2日目はじょんが夕方帰って来るまでのんびり過ごすことにしました。理由は車が無い(じょんが使用中)&私が免許持ってない、電車に乗って遠くに行くのもタルい、まだみんな疲れてる&時差ボケというもの。まぁいいじゃんね、時間あるし。
朝9時に私のもとにお母さんとはるかが来てリビングでまったり。前日に10時に私がホテルに行く約束になっていたので、その時間を見計らってホテルに向かうと待ちくたびれたのかもうお父さんと将吾が外に出て歩いてました。お父さんがまだ日本で荷造りをしていた時に私が「侍っぽいの着てね!」と言ってあったのでこの日に作務衣を着用! ドイツの日本人が甚平や作務衣を着て出歩くことはまず無いから新鮮でいい!笑 かなりの視線を浴びたそうです。
そこで男性陣と合流してから前日のスーパー(名前はtoomトーム)へ物色をしに向かいました。(大人の)おやつに目がないお父さんと将吾はカップ麺(怖いもの見たさに食べたい)類、電子レンジ食品(☜日本人が見たら非常食に取っておきそうな)、生ハム&チーズ類と大量のビール(さぁ来ました!)と日本で販売されてないエナジードリンクの数々。
はるかは冷凍ピザにお母さんは美味しそうなヨーグルトと6Pチーズみたいな詰め合わせ(ゴーダ、エメンタール、パプリカ、ハーブなど)を購入。何だか楽しいお昼ごはんになりそうです。




この2番目の写真は10時前にお母さん、はるか、私でホテルに向かうところ。


After meeting up with my dad and Shogo. Heading to toom supermarket. 
男性陣と合流してtoomに向かう途中。



Everyone had food... time to relax or keep on drinking on the sofa.
In a little while, these 2 guys collapsed into bed for a nap and we ladies enjoyed chatting on the sofa. :)

食べました。。しばらくソファーでだらだらしながらテレビを観て、お父さんと将吾はその後昼寝へ。
その間私たち女3人はこのソファーでおしゃべり。湿気が無くて気持ちいいね〜なんて。

About 14:30 dad and Shogo left to the hotel. Since we had planned to have dinner together after Jan's arrival at the hotel in which a restaurant is at the first floor, mom and Haruka stayed at my place and wanted to take some walk until then. 
As we were about to leave for a walk, thunderstorm had reached here unfortunately and we ended up waiting for 1,5 hours. 
When we finally came outside it was after 17:00. The thunder or the strong wind hit a big tree on the street near my place and it was a huge mess everywhere. Jan gave me a call and told me to wait for him at the restaurant. His arrival was delayed for the thunderstorm kept Jan's airplane from landing for 45 minutes. 

14時半頃にお父さんと将吾がホテルに戻りました。この夕方は、じょんが帰って来たら皆でホテル一階のレストランで夕食を食べる予定だったので、後で合流しようと言うことでお母さんとはるかは残ることに。散歩でも行こうとしたらの雷雨(夕立より質悪い)が来て、家を出れずに1時間半。。やっと外に出れたのが17時ころ。
雷が落ちたか強風のせいでそばの通りの大きい木がボッキリ折れ、周辺はめちゃくちゃ。家を出る前だったからよかったけど降られてたら厄介だった。
しばらくしてやっとじょんから電話があり先にレストランで待ってて、とのこと。じょんの飛行機の着陸時にこの雷雨があって、45分もの間空港が閉鎖になりずっと空を旋回してたから遅れたのだそう。。



We're ready for the food!!!!
Finished ordering drinks and waiting for Jan to join us.
スタンバってます。飲み物注文してじょんの到着を待つのみ。

Arrived! 来た!

2nd achievement for my family is to have Schnitzel!! This is a must-food in Germany. Thinly sliced pork kotelett with sauce and potatoes or egg pasta to it. Jan and I love to have one with mushroom sauce and we ordered it. This is what Jan's got and mine is half size.

2つめの計画はドイツ名物シュニッツェル!トンカツに似てるけど、衣はトンカツよりうんと小さくそのため薄い(この点ではトンカツ自体のカロリーより低いかも)。シュニッツェル用のソースは五万と種類があって把握できませんが、私とじょんが好きなのはこのマッシュルームソース。ついてくるおかずはマッシュポテト、小振りのエッグパスタ、ここに写っているような焼きポテトスライス等。みんな美味しい美味しいと喜んで食べてくれました。



This is what Haruka has got. Schnitzel with mushroom sauce and mushed potato. 
はるかが食べたのがシュニッツェルのマッシュルームソースがけ&マッシュポテト。

Totally it was a yummy day ;) Let's eat and get ready for all day long-stroll in Frankfurt tomorrow!
美味しい一日でした :) 食べて明日のフランクフルト巡りに備えましょう!笑

M

No comments:

Post a Comment

Across Borders: Navigating Trials and Triumphs on the Road to Marriage

On the 23rd of March 2024, I stood beside the love of my life, surrounded by friends and family, as we exchanged vows and embarked on a new ...